Länk till startsidan för Fagersta

Fagersta.se

Öppna mobilmenyn

Handlingshjälpen i Fagersta kommun

2020-12-11

Som en följd nationella rekommendationer samt den samhällsspridning av coronaviruset (covid-19) som finns erbjuder vi nu er som är över 70 år och inte kan lösa det på egen hand, att vända er till oss så kan vi hjälpa till med matinköp!

Illustrerad bild på en hand som håller i en röd kundkorg full med matvaror. Bakgrunden är mintgrön.

Du når handlingshjälpen på 0223-445 22 (finsktalande), 0223-440 83, 0223-441 14 eller ring vår växel på 0223-440 00 så ser de till att ni kommer rätt.

Våra medarbetare kommer då att i samarbete med de lokala handlarna ta beställningar, packa och köra ut varorna till er. Betalning kommer att ske via faktura som skickas direkt till kunden från affären.

Faktura skickas en gång per månad.

Beställningar tas emot

Måndagar 8.00–15.30 (gäller 14 december 2020-3 januari 2021)

Måndagar och tisdagar 8.00-12.00 (gäller från och med den 4 januari 2021 tills vidare)

Leverans sker

Tisdagar 8.00–15.30 (gäller 15 december 2020-3 januari 2021)

Torsdagar och fredagar 8.00-15.30 (gäller från och med den 4 januari 2021 tills vidare)

Tänk på att vi inte levererar enstaka varor utan tjänsten gäller ett normalt inköp. Om en vara är slut så försöker vi hitta en motsvarande, men vi kan inte garantera att alla varor finns. Vid leverans måste beställaren eller en ställföreträdare vara hemma, i annat fall lämnas varorna utanför dörren. Tänk på att informera vid beställning om ni har portkod.

Vid frågor kring handlingshjälpen, synpunkter osv vänd er till ovanstående telefonnummer.

Varmt välkomna med era beställningar!