
Ansök om bidrag för att möjliggöra digital websändningar av lokalt kultur- och idrottsutbud
Nu finns möjligheten för föreningar i Fagersta kommun att ansöka om bidrag för att webbsända kultur- eller idrottsevenemang digitalt.
Bidraget kan sökas av samtliga bidragsberättigade föreningar i Fagersta kommun som har redovisat sin verksamhet i enlighet med bidragsbestämmelserna.
Bidraget ska möjliggöra inköp av nödvändig teknisk utrustning för att kunna genomföra webbsändningar som erbjuds allmänheten digitalt.
Exempel på evenemang som kan erbjudas digitalt: Teaterföreställningar, idrottsmatcher, musikframträdanden etc.
Bidraget syftar till att möjliggöra för alla personer i kommunen oavsett förutsättningar att kunna ta del av det lokala kultur- och idrottsutbudet.
Bidraget kan sökas från och med den 10 februari till och med den 30 april 2023. Bidraget söka via e-tjänst
Bidraget är tillfälliga projektmedel som ska redovisas efter en genomförandeperiod av 6 månader.
OBS. Vi kommer att ta hänsyn till att olika föreningar har olika verksamhetsår, så redovisningen kommer inte att krävas 6 månader efter beviljat bidrag.
Har ni frågor eller vill diskutera en idé?
Kontakta föreningsutvecklare Jimmy Vahlstedt på telefon 0223-448 29 eller e-post: jimmy.vahlstedt@fagersta.se